BE kërkon rrugë tokësore për të mposhtur bllokadën e Detit të Zi për eksportimin e drithërave nga Ukraina

BE-ja u bëri thirrje vendeve anëtare të enjten që të gjejnë urgjentisht mënyra për të lëvizur drithërat e Ukrainës nga toka, në mënyrë që të thyejnë bllokadën e Detit të Zi të Rusisë, e cila ka destabilizuar furnizimin botëror me ushqime.

Rrethimi i porteve detare të Ukrainës nga Rusia i ka detyruar eksportuesit e fuqishëm të grurit të vendit të sigurojnë rrugë alternative përmes Evropës, kryesisht me hekurudhë ose kamionë, por edhe në lumin Danub.

Para luftës, Ukraina ishte shporta e bukës në botë, duke eksportuar 4.5 milionë ton prodhime bujqësore në muaj përmes porteve të saj — 12 për qind e grurit të planetit, 15 për qind e misrit dhe gjysmës së vajit të lulediellit.

Por me portet e Odessa, Chornomorsk dhe të tjera të shkëputura nga bota nga luftanijet ruse, furnizimi mund të udhëtojë vetëm në rrugë tokësore të mbipopulluara që janë joefikase.

Aktualisht, vagonët dhe kontejnerët e trenave janë mbështetur në kufi me grumbujt me drithëra të vendosura në kapanone në Ukrainë që duhet të lëvizin përpara korrjes së ardhshme.

Rumania vuri në dispozicion të Ukrainës portin e Konstancës dhe një dërgesë e parë misri u bë në fund të muajit të kaluar.

“20 milionë tonë drithë duhet të largohen nga Ukraina në më pak se tre muaj duke përdorur infrastrukturën e BE-së”, u tha gazetarëve komisionerja e transportit e BE-së, Adina Valean.

“Kjo është një sfidë gjigante, kështu që është thelbësore të koordinohen dhe optimizohen zinxhirët e logjistikës, të vendosen rrugë të reja dhe të shmangen, sa më shumë që të jetë e mundur, pengesat,” tha ajo.

Metodat e propozuara nga Brukseli përfshijnë kërkimin e autoriteteve që të shkurtojnë kërkesat e dokumenteve dhe të punësojnë mjaft staf kufitar për të lejuar kontrolle gjatë gjithë kohës.

Ukraina ka kufij me anëtarët e BE-së, Rumaninë, Sllovakinë, Hungarinë, Bullgarinë dhe Poloninë, vende që nuk kanë kursyer asnjë përpjekje për të ndihmuar gjatë krizës, tha Valean.

Komisioni tha se lëvizjes së grurit ukrainas duhet t’i jepet përparësi në rrjetet hekurudhore dhe rrugore të BE-së, në mënyrë që furnizimi të mund të arrijë në tregun botëror nëpërmjet porteve të BE-së.

Valean tha se ishte “më mirë dhe më e lehtë” të përdoreshin portet detare të BE-së për të arritur në tregun global, megjithëse “problemi kryesor është se si arrini atje”.

©kumtari.al

Read Previous

Çmimet e apartamenteve në Tiranë do të vazhdojnë të rriten

Read Next

Kompanitë ballkanike po shohin mundësinë e partneriteteve afër shtëpisë