A mundet një chatbot të bëjë një predikim të mirë? Qindra besimtarë ndjekin shërbimin në kishë të krijuar nga ChatGPT

Chatbot i inteligjencës artificiale u kërkoi besimtarëve në kishën e mbushur plot të Shën Palit në qytetin bavarez të Fuerth të ngriheshin nga stolat dhe të lavdëronin Zotin.

Chatbot-i ChatGPT, i personifikuar nga një avatar i një burri të zi me mjekër në një ekran të madh mbi altar, më pas filloi t’u predikonte më shumë se 300 njerëzve që ishin paraqitur të premten në mëngjes për një shërbim eksperimental të kishës luterane të krijuar pothuajse tërësisht nga AI.

“Të dashur miq, është një nder për mua që të qëndroj këtu dhe t’ju predikoj si inteligjenca e parë artificiale në kongresin e protestantëve të këtij viti në Gjermani,” tha avatari me një fytyrë pa shprehje dhe zë monoton.

Shërbimi 40-minutësh – përfshirë predikimin, lutjet dhe muzikën – u krijua nga ChatGPT dhe Jonas Simmerlein, një teolog dhe filozof nga Universiteti i Vjenës.

“Unë e konceptova këtë shërbim – por në fakt më tepër e shoqërova, sepse do të thosha se rreth 98% vjen nga makineria,” tha studiuesi 29-vjeçar për Associated Press.

Shërbimi kishtar i AI ishte një nga qindra ngjarjet në kongresin e protestantëve në qytetet bavareze të Nurembergut dhe Fuerth-it fqinj, dhe tërhoqi një interes kaq të madh sa njerëzit formuan një radhë të gjatë jashtë ndërtesës neo-gotike të shekullit të 19-të për një orë para se të fillonte.

Vetë kongresi – Deutscher Evangelischer Kirchentag në gjermanisht – zhvillohet çdo dy vjet në verë në një vend të ndryshëm në Gjermani dhe tërheq dhjetëra mijëra besimtarë për t’u lutur, kënduar dhe diskutuar për besimin e tyre. Ata gjithashtu flasin për çështjet aktuale botërore dhe kërkojnë zgjidhje për çështjet kryesore, të cilat këtë vit përfshinin ngrohjen globale, luftën në Ukrainë – dhe inteligjencën artificiale.

Mbledhja e këtij viti po zhvillohet nga e mërkura deri të dielën nën moton “Tani është koha”. Ky slogan ishte një nga fjalitë që Simmerlein i tha ChatGPT kur i kërkoi chatbot-it të zhvillonte predikimin.

“I thashë inteligjencës artificiale ‘Ne jemi në kongresin e kishës, ju jeni një predikues … si do të dukej një shërbim në kishë?’”, tha Simmerlein. Ai gjithashtu kërkoi që të përfshiheshin psalmet, si dhe lutjet dhe një bekim në fund.

“Përfundoi me një shërbim mjaft solid në kishë,” tha Simmerlein, duke u shfaqur pothuajse i befasuar nga suksesi i eksperimentit të tij.

Në të vërtetë, besimtarët në kishë dëgjuan me vëmendje ndërsa inteligjenca artificiale predikonte për të lënë pas të kaluarën, duke u fokusuar në sfidat e së tashmes, duke kapërcyer frikën e vdekjes dhe duke mos e humbur kurrë besimin te Jezu Krishti.

I gjithë shërbimi drejtohej nga katër avatarë të ndryshëm në ekran, dy vajza të reja dhe dy të rinj.

Herë pas here, avatari i krijuar nga AI tërhoqi pa dashje të qeshura  dhe u thoshte vizitorëve të kishës me një shprehje të lodhur se “për të mbajtur besimin tonë, duhet të lutemi dhe të shkojmë rregullisht në kishë”.

Disa njerëz e incizuan me entuziazëm ngjarjen me telefonat e tyre celularë, ndërsa të tjerë e shikonin në mënyrë më kritike dhe refuzuan të flisnin me zë të lartë gjatë Lutjes.

Heiderose Schmidt, një 54-vjeçare që punon në IT, tha se ishte e emocionuar dhe kurioze kur filloi shërbimi, por doli e zhgënjyer nga kjo eksperiencë.

“Nuk kishte zemër dhe shpirt,” tha ajo. “Avatarët nuk shfaqnin fare emocione, nuk kishin gjuhën e trupit dhe flisnin aq shpejt dhe në mënyrë monotone, saqë e kisha shumë të vështirë të përqendrohesha në atë që thoshin.”

“Por ndoshta është ndryshe për brezin e ri që u rrit me të gjitha këto,” shtoi Schmidt.

Marc Jansen, një pastor luteran 31-vjeçar nga Troisdorfi pranë qytetit perëndimor gjerman të Këlnit, solli një grup adoleshentësh nga kongregacioni i tij në Shën Pal. Atij i bëri më shumë përshtypje eksperimenti.

“Në fakt e kisha imagjinuar se do të ishte më keq. Por u befasova pozitivisht se sa mirë funksionoi. Gjithashtu gjuha e inteligjencës artificiale funksionoi mirë, edhe pse nuk ishte e rrjedhshme ndonjëherë, “tha Jansen.

Ajo që i mungonte pastorit të ri, megjithatë, ishte çdo lloj emocioni apo ndjesi shpirtërore, për të cilin ai thotë se është thelbësor kur ai shkruan predikimet e tij.

Anna Puzio, 28 vjeç, një studiuese për etikën e teknologjisë nga Universiteti i Twente në Holandë, mori pjesë gjithashtu në shërbim. Ajo tha se sheh shumë mundësi në përdorimin e AI në fe – të tilla si bërja e shërbimeve fetare më lehtësisht të disponueshme dhe gjithëpërfshirëse për besimtarët të cilët për arsye të ndryshme mund të mos jenë në gjendje të përjetojnë besimin e tyre personalisht me të tjerët në shtëpitë e adhurimit.

Megjithatë, ajo vuri në dukje se ka edhe rreziqe kur bëhet fjalë për përdorimin e AI në fe.

“Sfida që shoh është se AI është shumë e ngjashme me njeriun dhe se është e lehtë të mashtrohesh prej saj”, tha ajo.

“Gjithashtu, ne nuk kemi vetëm një opinion të krishterë, dhe kjo është ajo që duhet të përfaqësojë edhe AI”, tha ajo. “Duhet të kemi kujdes që të mos keqpërdoret për qëllime të tilla që të përhapet vetëm një opinion.”

Simmerlein tha se nuk është qëllimi i tij të zëvendësojë liderët fetarë me inteligjencë artificiale. Përkundrazi, ai e sheh përdorimin e AI si një mënyrë për t’i ndihmuar ata me punën e tyre të përditshme në kongregacionet e tyre.

Disa pastorë kërkojnë frymëzim në letërsi, thotë ai, kështu që pse të mos kërkoni edhe AI për ide në lidhje me një predikim të ardhshëm. Të tjerët do të donin të kishin më shumë kohë për udhëheqjen shpirtërore individuale të famullisë së tyre, ndaj pse të mos e shpejtoni procesin e shkrimit të predikimit me ndihmën e një chatbot për të gjetur kohë për detyra të tjera të rëndësishme.

“Inteligjenca artificiale do të marrë gjithnjë e më shumë në dorë jetën tonë, në të gjitha aspektet e saj,” tha Simmerlein. “Dhe kjo është arsyeja pse është e dobishme të mësosh të merresh me të.”

Sidoqoftë, shërbimi eksperimental i kishës tregoi gjithashtu kufijtë për zbatimin e AI artificiale në kishë ose në fe. Nuk kishte asnjë ndërveprim të vërtetë midis besimtarëve dhe chatbot-it, i cili nuk ishte në gjendje t’i përgjigjej të qeshurave apo ndonjë reagimi tjetër të vizitorëve të kishës, siç do të kishte qenë në gjendje të bënte një pastor njerëzor.

“Pastori është në kongregacion, ai jeton me ta, ai varros njerëzit, ai i njeh ata që në fillim,” tha Simmerlein. “Inteligjenca artificiale nuk mund ta bëjë këtë. Ajo nuk e njeh kongregacionin.”/Associated Press – Kumtari.al

Read Previous

Arktiku mund të jetë pa akull në det deri në vitet 2030

Read Next

Vdekja e Berlusconit, sfidë për partinë e tij dhe për Melonin