A janë automjetet elektrike një gabim i shtrenjtë?

Për shumë prej nesh, kalimi në automjete elektrike duket si një nga mënyrat më të mira për të luftuar ndryshimet klimatike. Megjithatë, një gazetar kanadez i klimës, John Lorinc, po paralajmëron se nxitimi për në EV mund të jetë një gabim i shtrenjtë.

Në librin e tij të ri “Shtetet e ëndrrave”, Lorinc ka paralajmëruar se kostot e paqëndrueshme të pronësisë së makinës elektrike dhe dëmtimi mjedisor që lidhet me to mund të tejkalojnë përfitimet e përdorimit të energjisë elektrike.

“Është një evolucion vërtet i rëndësishëm i teknologjisë për t’u larguar nga motorët me djegie të brendshme, kështu që kjo pjesë është e nevojshme,” tha Lorinc gjatë një interviste telefonike me Don Pittis të CBC.

Por Lorinc vuri në dukje gjithashtu se kalimi në automjetet elektrike është bërë i mundur përmes energjisë elektrike që përbëhet kryesisht nga lëndë djegëse fosile.

“Mjetet elektrike janë objekte të mëdha të projektuara që kërkojnë shumë metal”, tha Lorinc në intervistën e tij telefonike, “ato kërkojnë shumë komponentë që dërgohen në të gjithë vendin”.

“Ka shumë miniera dhe përpunim të mineraleve të nevojshme për të bërë komponentët,” shtoi Lorinc, “kështu që nuk është një ilaç mjedisor nga çdo shtrirje e imagjinatës.”

Lorinc nuk është i vetmi ekspert i klimës që jep alarmin për kurthet e mundshme të kalimit të botës në automjete tërësisht elektrike. Disa shkencëtarë evropianë të klimës pajtohen se automjetet mund të rrisin emetimet e CO2 në botë.

“Vetë elektrike nuk janë emetime zero,” i tha profesori Frank Millo gazetarit të Forbes, Niel Winton, kur diskutoi ndalimin e fundit të Bashkimit Evropian për djegien e brendshme (ICE) në vitin 2035.

“Energjia elektrike që përdoret për të rimbushur bateritë nga rrjeti nuk prodhohet nga burime 100% të rinovueshme,” shtoi Millo.

Millo është një profesor i motorëve me djegie të brendshme në Politecnico di Torino dhe vuri në dukje se nuk ka gjasa që rrjeti elektrik i Evropës të jetë plotësisht i rinovueshëm deri në kohën kur ndalimi i ICE në 2035 të hyjë në fuqi.

“[ICE] gjithashtu humbet një pjesë të konsiderueshme të figurës sepse nuk merr parasysh emetimet e CO2 që lidhen me fabrikimin e automjeteve dhe asgjësimin e tij përfundimtar,” shtoi Millo, “ne duhet të marrim parasysh të gjitha aspektet, duke përdorur të ashtuquajturin Vlerësimi i Ciklit të Jetës ( LCA)”

Fatkeqësisht, nuk ka zgjidhje të lehtë për problemin e emetimeve të karbonit në botë. Ndërsa kalimi në automjete elektrike ka qenë një fillim i shkëlqyeshëm për zgjidhjen e ndryshimeve klimatike, sigurimi i prodhimit të energjisë elektrike në botë është thelbësor për suksesin sipas Millo.

Përfundime të ngjashme janë bërë në Shtetet e Bashkuara, ku debatet rreth Aktit të fundit të Presidentit Joe Biden për Reduktimin e Inflacionit kanë ndezur një bisedë më të madhe rreth elektrifikimit në Amerikë.

Në një artikull të kohëve të fundit nga Los Angeles Times, shkrimtari i stafit Sammy Roth vuri në pikëpyetje politikat aktuale të Shteteve të Bashkuara për elektrifikimin sa më shpejt të ishte e mundur dhe ofroi një zgjidhje tjetër, reduktimin e përdorimit të energjisë sa më shumë që të ishte e mundur.

“Po sikur në vend që të zëvendësojmë lëndët djegëse fosile me energji elektrike të rinovueshme,” shkroi Roth, “ne duhet të fokusohemi në reduktimin e përdorimit të energjisë sa më shumë që të jetë e mundur?”

“Po sikur çelësi i mbajtjes së një klime të qëndrueshme, shtoi Roth, “është të pranojmë se mënyrat tona të jetesës dhe zakonet aktuale të konsumit, të paktën në botën e zhvilluar, janë thjesht të paqëndrueshme?”

Roth nuk ka gjasa të gjejë shumë marrës për zgjidhjen e tij ndaj ndryshimeve klimatike, por pika e tij mbetet ende. Bota nuk po e bën infrastrukturën e saj të rinovueshme mjaftueshëm shpejt dhe kjo mund të ketë pasoja serioze ndërsa ne shkojmë drejt një bote plotësisht të makinave elektrike. / SCAN

Read Previous

Vasili: Jemi të rrezikuar. Në Tiranë thithim ajër kancerogjen!

Read Next

Më pak gjak për talasemikët, mjekja hematologe: Pandemia uli numrin e dhuruesve